torstai 15. kesäkuuta 2017

Kasvissyönnin vaikeus









Haluaisin syödä enemmän kasviksia, niin terveyden kuin ekologisuuden takia, mutta kun en vain osaa. En vain pidä kasviksista kypsennettyinä. Olen koittanut harjoitella. En ole oppinut. 

Onneksi lihalle on nykyään korvikkeita. Olen tosin saanut kuulla, ettei niitä saisi kutsua lihankorvikkeiksi, vaan ne ovat ihan itsenään hyvä ruokaa. Eikä soijarouhetta tai muita kasvisruokia pitäisi syödä lihan sijasta, vaan ihan omana itsenään, kasviksina. 

Mutta eikö ole parempi syödä edes jostain syystä? Minä nyt pidän lihasta ja haluan ruokani maistuvan lihalta. En pidä kasviksista, mutta haluaisin syödä niitä silti. 


Voiko kasviksia syödä väärästä syystä? Olisiko sinulla jokin hyvä kasvisruokaohje? Ehkä voisin kokeilla.. (Täällä muuten mifu-tortellinivuoan ohje, se oli aika hyvää!)



4 kommenttia:

  1. Tuota mifuruokaa en nyt ehkä kuitenkaan kasvisruoaksi laskisi... :D Lihaton ruoka kyllä, mutta ei mikään kasvispainotteinen edes.

    Mutta ymmärrän tuon kasvisten syömisen vaikeuden. Ja hei, mä oon sentään kasvissyöjä, tai siis vielä tarkemmin vegaani... Silti mun ruokavaliosta varsinaisten kasvisten osuus on pieni. Elän leivällä ja soijajogurtilla lähinnä. Ja suklaalla ja teellä. Ok, kasviperäistähän se on kaikki, mutta ei kuitenkaan sillä lailla, että voisin sanoa syöväni kasviksia, koska mun mielestä ne pitäisi syödä sellaisenaan, tuoreena tai jotenkin ruoaksi valmistettuna. Ihan hävettää, miten vähän oikeasti syön kasviksia! Koitan parantaa tapojani ja popsia useammin suklaan sijasta porkkanaa ja omenaa...

    VastaaPoista
  2. Joo, lihaton ruoka nimenomaan, ei kasvisruoka! Huonosti kirjoitettu tuo viimeinen kappale, sillä tätä tarkoitin. Mutta kun ne kasvikset ei vaan maistu.. Varsinkaan kypsennettyinä.

    VastaaPoista
  3. Mä unohdin sanoa, että mulle kyllä maistuu kasvikset, niin raakana kuin kypsänäkin. Mutta mä oon niin laiska tekemään ruokaa..... Varsinkin kun pitäisi tehdä muulle perheelle eri ruoka, kun he ei suostu edes maistamaan mun vegaaniruokia... Usein sit käy niin, että teen heille ruokaa mutta itse tyydyn leipään... Tai sit en tee kenellekään ja kaikki syö leipää....

    VastaaPoista
  4. Minä söisin mielelläni vain leipää! Ruuan laittaminen on aika usein tylsää, ja mieluiten teenkin jotain helppoa ja nopeaa. Mieluummin syön muiden tekemää.. Leipomisesta kyllä pidän!

    VastaaPoista

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!