maanantai 26. kesäkuuta 2017

Hyvinvoiva nainen




Pippa Laukan kirjasta Hyvinvoiva nainen löytyy uusin tutkimustieto siitä, kuinka elämään lisätään hyvinvointia ja terveyttä. 

Ravinnolla, liikunnalla ja levolla on suuri merkitys elimistön hyvinvoinnille. Yksinkertaisestihan se menee niin, että kun nukkuu hyvin, syö täysipainoisesti ja liikkuu sopivasti, pysyy terveenä. Helpommin sanottu kuin tehty. 

Hyvinvoiva nainen - kirjassa on selitetty todella maanläheisesti ihmisen biologiaa, eli syitä siihen, miksi pitäisi elää näiden sääntöjen mukaan. 

Lihasvoima on oleellinen asia terveydelle, ja sen treenamisen voi aloittaa milloin vain. Luusto tarvitsee d-vitamiinia, liikuntaa sekä kalsiumia. Suolisto on ihmisen toiset aivot, ja yhteydessä oikeisiin aivoihin, jotka taas kaipaavat treenaamista. 




Näiden lisäksi lopeta tupakointi (jos olet aloittanut), älä syö paljoa sokeria ja liiku. Nuku ainakin 7,5 tuntia, jotta aivot ja keho ehtivät palautua. 

Koita välttää myös oksidatiivista stressiä (ja kaikenlaista stressiä), sillä se tuottaa elimistöön happiradikaaleja. Oksidatiivista stressiä aiheuttavat alkoholi, ylipaino ja liikkumattomuus. Happiradikaalit nimittäin kiihdyttävät solujen ikääntymistä. 

Ja tiesitkö, että yksinäisyys on yhtä haitallista kuin tupakointi? Pidä siis yhteyttä ystäviisi! Yksinäisyyskin aiheuttaa stressiä, ja kosketus laskee stressihormonipitoisuuksia. Välimerellinen ja japanilainen ruokavalio ovat hyväksi, sillä niissä olevat ruuan oksidantit ehkäisevät oksidatiivista stressiä. 

Hyvinvoiva nainen on ihanan helppotajuinen, ja siinä on asioille kovin selkeät perustelut. Hyvinvointi lähtee solutasolta, ja kirjassa selitetään tarkasti, miten tämä onnistuu. Lue itse lisää, nainen! 



kustantaja WSOY



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!