sunnuntai 7. toukokuuta 2017

MM-kisakatsomon parhaat herkut




Vaikka muuten en juuri telkkaria katsokaan, joka kevät täytyy nähdä jääkiekon MM-kisat. Myönnän heti, etten juurikaan jääkiekosta mitään ymmärrä, mutta katsonkin jääkiekkoa ihan tunnelman takia. (Vaikka tämänhetkinen peli onkin ihan kamalaa katsottavaa.) 

Olen katsonut jääkiekkoa ainakin vuodesta 1995 (en muista, katsoinko ennen tuota kevättä), mutta jääkiekkojännitys kuuluu jokaiseen kevääseeni. Katsotko sinä mm-kisoja? 

Jääkiekon katsomiseen liittyy tietysti hyvät kisaeväät, ja tässä pari vinkkiä mukaviin suolaisiin naposteluihin (Eihän jääkiekkoa voi katsoa ilman herkkuja!) (Alkaa tuntumaan, voinko minä tehdä mitään ilman herkkuja?). (Ja miksi minä en voi pitää mistään terveellisestä?)


Helppo, mutta vastustamaton yhdistelmä on Barillan pesto sekä patonki. Pelkästään näillä pärjäisi. 


Jos kaveriksi paistaa hiukan chorizo-makkaraa, on herkkulautanen melkein täydellinen. 


Jos haluaa hiukan nähdä vaivaa, voi kaveriksi tehdä ruissipsejä kinkkupaprikatäytteellä. Käytän samaa täytettä tuulihatuissa (ohje löytyy keltaisesta linkistä.)

Kinkku-paprikatäyte

Sekoita keskenään 200 g ranskankermaa + ½ paloiteltu paprika + 100 g kinkkusuikaleita + 100 g maustettua tuorejuustoa (esim. paprika) + mausteita maun mukaan, esim. paprikajauhetta, chiliä ja mustapippuria. 






4 kommenttia:

  1. En katsonut peliä äsken, mutta kuuntelin kyllä miehen kiroilua telkkarin ääreltä... =D Sen verran vilkaisin lopussa, että näin ranskalaisten iloista juhlintaa voitosta. Vaikka Suomi pelasi surkeasti, en voi olla olematta jotenkin tosi iloinen ranskalaisten puolesta, koska voin kuvitella, miten innoissaan he olivat, kun voittivat kerrankin Suomen!! =D

    Noista herkuista: sinä olet kyllä siitä onnellisessa tilanteessa, että vaikka sinulle herkut maistuvat, ne eivät millään muotoa kropassasi näy! Voi että olen kade, kun olet niin hoikka ja kaunis!! Itsellekin herkut maistuisi aina, ja kyllä sen sitten huomaakin... =( Keskivartalolla on makkara jos toinenkin, plääh. Ihan kamalaa, kun taas kesä tulee ja läskit paljastuu... Oletko sinä luonnostasi hoikka, liikutko paljon, vai syötkö vaan kuin pieni lintu, kun pysyt aina vaan hoikkana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä ajattelin ihan samaan, että ranskalaisille ihan mahtava juttu! Tosin en tiedä, uskaltaako tänään jääkiekkoa ruveta katsomaankaan..

      Minä olen luonnostani aika hoikka, mutta siitä saakka kun muutama vuosi sitten täytin 30, on herkut alkaneet tarttumaan! Eli nykyään pitää tarkemmin katsoa, mitä syö, tai sitten pitää käydä enemmän lenkillä. Mulla tarttuu ennenkaikkea takapuoleen ja jalkoihin herkut. Itse kyllä huomaan, että muutama kilo on tullut, vaikka muut eivät ehkä huomaakaan.

      Poista
    2. No tänään onkin peli ihan toista, onneksi. =)

      Ja voi että kun mullakin tarttuis nuo herkut takapuoleen ja jalkoihin... Mä olen sitä sorttia, että kaikki tulee mahaan ja yleensäkin keskivartaloon. Mulla on olematon peppu mutta pullea maha! Ja kun olen vain 149cm pitkä, on kyllä tosi vaikea löytää vaatteita. Tuntuu hullulta, että joutuu hankkimaan M tai L kokoisia vaatteita, että maha ei ole pingottuneena näkyviin - ja sitten vaatteet on kaikkialta muualta aivan liian isoja: hihat ja lahkeet pitkiä, saumat väärissä kohdissa, olkaimet liian pitkiä... Usein myös vaikkapa takkien hihat mulle liian kireitä. Pitäisi melkein teettää ihan oman koon mukaan itselleen vaatteita... Nyt olen sitten tällainen trikoiden käyttäjä aina. Pitäisi joku 5kg laihduttaa, ei sen enempää edes, niin tilanteeni olisi helpompi. (En ole kuin hiukan ylipainon puolella, mutta ne ylimääräiset on kertyneet ikävästi yhteen paikkaan...) Mutta kun ne herkut..... ;)

      Uskoisin, että sinulla on vaatemielessä juuri ihannevartalo, joka on helppo pukea. Sinä onnellinen! =)

      Poista
    3. Minä menin toisen erän jälkeen nukkuman, mikä osoittautui hyväksi ratkaisuksi!
      Minulla on pituutta täydet 160 cm (ja olen suvussa pisimmästä päästä!), mutta uskon, että sinun pituudella vaatteiden löytäminen tuottaa hankaluuksia! Minäpä koitan muistaa kirjoittaa näistä vaateasioista pian lisää! Jokaisella vartalon mallilla on omat haasteensa, minun on vaikea löytää sellaisia housuja, että ne olisivat vyötäröstä sopivat (tarpeeksi tiukat), lantiomallisia en voi käyttää, koska muuten jenkkakahvat korostuvat kamalasti! Mutta palataanpa tähän asiaan!

      Poista

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!