lauantai 25. maaliskuuta 2017

Halutaan: Mekko ja lahja kastejuhlaan

Tajusin juuri, että minun on pakko ostaa mekko. Enkä yhtään haluaisi. Ensinnäkin, inhoan sovittamista. Jos on pakko sovittaa, teen sen mieluiten kotona. Toiseksi, minulla on mekko. Se on oikein hyvä ja kaunis. 

Mutta olemme menossa huhtikuun alussa kastejuhlaan, ja tämän vauvan veljen kastejuhlista on aikaa vain reilu vuosi. Ja minulla oli tämä mekko siellä päällä. Kukaan ei varmaankaan edes muista, mikä mekko minulla oli, mutta valokuvista sen huomaa. (Jos joku sattuu joskus katsomaan.)

Kesällä on myös yhdet häät, ja siellä on samat ihmiset kuin kastajaisissakin, niin voi olla että tarvitsen sinnekin mekon. 




Käytin mekkoa syksyllä serkkuni häissä. Kaksi vuotta sitten minulla oli sama ristiäismekkopohdiskelu. Kuinka vaikeaa tämä itsensä vaatettaminen onkaan. 

Nyt minun pitäisi nopeasti löytää jokin mekko, joka toivottavasti olisi sitten sellainen, että sitä voisi pitää vaikka töissä. Koitan vältellä sellaisia vaatteita, joille ei ole muuta käyttöä. 

Ja täytyyhän minun hankkia myös lahja tulevalle kummipojalle. Jotain kivaa, mistä jäisi ehkä muisto ristiäispäivästä. Mikä on ollut kaikista kivoin ristiäislahja, mitä olette saaneet tai vieneet? Tämä on toki makuasia, joku tykkää kummilusikasta, ja toisen mielestä se on täysin turha. Joku haluaa mieluummin käyttötavaraa ja joku muistoesineen. 

Yksi vinkki on vauvakirja (omilla lapsillani taitaa olla jokaisella ainakin kaksi ja lisäksi valokuvakansiot). Tällaisen vauvakirjan olen ja vauvalle vienyt (minusta tässä oli suloinen kuvitus!) 






13 kommenttia:

  1. Voisiko saman mekon jotenkin asustaa uudella tavalla? Laitatkin eri kengät/näyttävät värikkäät korut/boleron/huivin...? Tai sitten vaan coolisti menet joka kerta samalla mekolla samaan tyyliin. Tukka eri tavalla tai jotain muuta pientä muutosta tyyliin vaan.

    Yksi vinkki ristiäisiin lahjaksi: Siskoni poika sai aikanaan kummiltaan lahjaksi maailman söpöimmät minikokoiset Nokian Kontio-saappaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen maailman huonoin asustaja! Mutta kun minulla ei tee mieli ostaa uutta mekkoa, niin olkoon tämä sama. Eri kampaus sitten! (Viimeksi minulla oli muistaakseni kiharat, niin jos nyt osaisin tehdä jonkinlaisen nutturan.. Pitää harjoitella!) Jos ei sattumalta satu silmiin sellainen mekko, jota voin myöhemmin pitää töissä, en hanki uutta mekkoa.

      Poista
  2. Lahjavinkkinä ristiäisiin: Kånken mini-reppu.

    Mun mielestä voit mennä samalla mekolla. Itselläni tosin tuo sama "ongelma", että olen aika monet juhlat mennyt jo samalla mekolla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo reppu olisi aika ihana, tai yllä mainitut saappaat! Jotain minikokoista ehkä tosiaan. Ovat niin söpöjä!

      Poista
  3. Olen Helin kanssa samaa mieltä; sama mekko, mutta eri tyylillä. Ei ihmiset välttämättä edes tajua, että pidät samaa mekkoa. Anopilla oli usein juhlissa sama nätti musta mekko eri lailla asustettuna. Jäi kuulemma pois käytöstä, kun alkoi käydä ahtaaksi ;)
    Veljeni sai kastepäivänään mini-Converset. Olen edelleen siitä kateellinen, nyt ne kengät koristaa mun veljen lapsien huonetta.
    Mun mielestä lusikat ja kirjat on kiva perinteinen lahja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kukaan ei varmasti muista, että mekko on sama. Ajattelinkin vain, että jos joskus joku katsoo veljesten kastekuvia, niin sieltä sen voi huomata.. :D Tiedän, mietin asioita välillä liian monimutkaisesti! Kiitos lahjaideoista!

      Poista
  4. Joitakin vuosia sitten, kun poikani pääsi kummiksi, minä hankin lahjan, koska poika ei nyt varsinaisesti ollut ihan into piukassa siitä hommasta. Satuin löytämään uuden, mutta vanhannäköisen matkalaukun. Siihen tehtiin tietokoneella nimilaput: toiseen tuli lapsen koko nimi ja toiseen: Muistoja elämän matkalta. Tein ne kartongille ja laminoin ne ja kiinnitin jollain hamppunarulla kahvaan. Sisälle laitettiin syntymäpäivän lehti ja toisesta lehdestä leikattu syntyneitä-palsta, jossa myös tämä lapsi oli mainittu -myös tämä lehtileike laminoitiin. Laukkuun voivat vanhemmat myöhemmin laittaa lisää jotakin sellaista, mitä ajattelevat säästää muistoksi.
    T: farmarin rouva

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan ihana idea! Tuollainen matkalaukku olisi tuhat kertaa hienompi, kuin omien lasteni muistolaatikot (ne on kerätty tyhjiin vaippalaatikoihin..) Tätäkin ideaa täytyy miettiä!

      Poista
  5. Tuo mekko sopii sinulle kuin nappi! Olen sitä mieltä, että voit hyvin mennä tuolla mekolla. Olen kastelahjoissa perinteisen kummilusikan kannalla, siitä on hyvä tarkistaa vaikka se syntymäpaino tai pituus...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tämä mekko on melko hyvä, ja olen ihan varma ettei kukaan muu muista, että minulla sama mekko olisi ollut päällä.. (En minäkään muista, mitä muilla on ollut päällä.)

      Poista
  6. Lisäsin linkin kummityttöni lahjaan, koska en huomannut laittaa sitä heti tekstiin.

    VastaaPoista
  7. Minä olen ollut viime vuosina samassa mekossa useammissakin lakkiaisissa, häissä jne. En ole viitsinyt vaivata päätäni ajatuksella, että jos joku huomaa minun käyttävän samaa mekkoa kaikissa juhlissa. Jos joku kokee sen ongelmana, etten viitsi hankkia uutta mekkoa joka juhliin, niin se kertoo enemmän siitä henkilöstä joka näin ajattelee kuin minusta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No näinhän pitäisikin ajatella. Jostain vain tulee ihmeellinen ajatus, että ei voisi mennä samassa.. Ehkä nyt kuitenkin menen! Meneehän miehetkin yleensä samassa puvussa (ja kaikki vieläpä melkein samanlaisessa), niin miksei naisetkin voisi. Voi siis ihan hyvin!

      Poista

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!