lauantai 17. joulukuuta 2016

Joulussa parasta on..

















Jouluun on viikko aikaa. Tässähän ehtii tehdä vaikka mitä, tai olla tekemättä. 

Ehtii leipoa ja laittaa ruokaa ja laittaa koristeita ja sressaantua ja hikoilla kaupoissa etsimässä lahjoja. Tai jos ei halua, niin ehtii viikon ajan kuunnella joululauluja ja syödä suklaata.

Tänä vuonna olen kierrellyt kaupoissa vähemmän kuin koskaan. Kukaan lapsista ei toivonut mitään. Toisaalta tosi hyvä, ettei tarvitse ostaa mitän höpötyksiä, mutta toisaalta pitäähän nyt jotain ostaa. (Suklaan ja karkkien lisäksi.) Itselleni keksisin sitäkin enemmän kaikkea, tosin minäkään en niitä kaikkia tarvitse. Niin etten ole ostanut itsellekään mitään.

Huomenna teen vielä yhden piparitaikinan, josta ehkä lopulta tulee se piparkakkutalokin, jonka joka vuosi olen tehnyt. Tänä vuonna olen kovasti myöhässä, aiemmin se on ollut valmiina viimeistään itsenäisyyspäivänä. 

Koristeitakaan ei tule yhtä paljoa kuin aiempina vuosina. Tänä vuonna kuusi ja kynttilät saavat riittää. 

En tiedä miksi, mutta olen ollut tavallista väsyneempi nyt kuin tavallisesti. Viime yönä nukuin älyttömät 12 tuntia, ja olen ollut ihan tokkurassa koko päivän. Olisin nukkunut pidempäänkin, ellei minua olisi herätetty. 

Tänä vuonna en siis leivo ja askartele niin paljoa kuin tavallisesti, sillä tänä vuonna kaipaan enemmän lepoa. Joulussa pääasia on se tunnelma. Odottelun tunnelma, joululaulut, glögi ja suklaa. Lasten jännitys ja pipareiden tuoksu. 

Huomenna taidan hakea sitä odotustunnelmaa Kauneimmista joululauluista, ja nyt lähden hetkeksi rapistelemaan salaisuuksia suljetun oven taakse. 

Miten sinun jouluvalmistelut? Mitä kaikkea vielä meinaat tehdä? Entä mikä sinun mielestä joulussa on parasta? 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!