maanantai 18. heinäkuuta 2016

Kahden viikon ruuat















Olen jotenkin ihan kyllästynyt ruuan laittoon. Liekkö syynä kesä, ja se, että joudun tekemään kaksi ruokaa joka päivä (ellei edellisestä jää lapsille riittävästi toiseen ateriaan) vai olenko vain laiska, en tiedä. Toinen (tai oikeastaan ensimmäinen) ruoka on usein puuro tai munakas. 

Koskaan en kauhean innostunut kokkaamisesta ole ollutkaan. En koskaan tee mitään erikoisia ruokia. Kasvisruokia minun piti opetella tekemään ja syömään, mutta se on jäänyt. Aion parantaa pian tapani, tästä myöhemmin lisää. (Olen niin ranttu, että kuorin uudet perunatkin..)

Meillä syödään kuitenkin lähes joka päivä itsetehty ruoka, hyvin harvoin eineksiä. Olen koonnut itselleni ruokalistan, jonka mukaan on helppo suunnitella viikoksi ruuat kerrallaan. Käyn kerran viikossa ostamassa oikein paljon ruokaa, ja loppuviikosta vain maitoa (+jos jotan tarvitsee, kuten herkkuja..). 


Tässä kahden edellisen viikon ruokalistat: 

Broileripastaa 
Lohikeittoa
Jauhelikastiketta ja spagettia
Grillattuja pihvejä
Tacoja 
Kanafileitä ja riisiä

Muikkuja torilta ja jälkiruuaksi herneitä 
(en ennättänyt ottaa muikuista kuvia, menivät niin nopeasti..)
Seikastiketta
Savustettua lohta 
Kanakastiketta ja riisiä
Paistettuja uusia perunoita ja makkaraa

4 kommenttia:

  1. Tutun kuuloisia tuntemuksia ruoanlaitosta sulla :) Varsinkin kesälomalla ruoanlaitto ei kiinnosta tippaakaan! Mä pärjäisin koko kesän salaatti- grillaus linjalla, mutta lapset tarvii perusruokaakin.
    MK

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse stön enintään kerran päivässä ruokaa, varsinkaan kesällä ei tee mieli yhtään esim. makaronilaatikkoa.. Lihasta sen sijaan pidän, erityisesti ylikypsäksi grillattuna, niinkuin kuvista näette :D

      Poista
  2. Minäkin teen ruuat itse, harvoin einesjuttuja. Joskus ostan makaroonilaatikon isännälle lounaaksi. Varsinkin kun on ollu toi talon maalausjuttu.
    Yleensä syömme kunnon ruuan yhden kerran päivässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä syön yleensä kerran päivässä, koko perhe saman pöydän ääressä. Toinen ruoka menee usein niin, että lapset syövät, kun sattuvat olemaan kotona, ja minä syön voileivän.

      Poista

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!