lauantai 21. helmikuuta 2015

Tekstiilipesuri


Nyt on ihan pakko kehua ja suositella. Nimittäin tekstiilipesuria. Sain tämän joululahjaksi toissa jouluna, ja olen pessyt kaiken. 

Olen aika ahkera siivoaja, ja väittäisin ettei meillä ole koskaan kovin likaista. Pestyäni tällä matot, sohvat, nojatuolit sekä petauspatjat, en tästä ollutkaan niin varma. Uskomaton määrä likaa lähtee kaikista. Petauspatja ei sovi pesukoneeseen, eli se pitäisi aina viedä pesulaan. Tekstiilipesurilla sen voi pestä helposti kotona, ja muutaman tunnin kuivumisen jälkeen sänkyyn saa lakanat. 

Olen pessyt sohvia ja nojatuoleja (joista ei päällisiä voi irrottaa) joskus sellaisella vaahdolla, mutta tällä sain ne paljon puhtaammiksi. Myös pitkänukkaisten mattojen pesu onnistui helposti. Matot voi pestä suoraan lattialla, koska pesuri imee likaisen veden säiliöön. Pinta jää hiukan kosteaksi, mutta kuivuu tunnissa tai parissa. 


Pesuriin laitetaan kuumaa vettä ja pesuainetta, ja likainen vesi palautuu toiseen vesisäiliöön. Konetta on helppo käyttää. Ainoa miinus on iso ääni. Toinen miinus voisi olla iso koko, mutta koska minulla on tälle oikein sopiva kaappi, se ei ole minulle miinus. 

Kesällä pesen tällä auton penkit. Mitähän muuta pestävää minä vielä keksisin...


7 kommenttia:

  1. Olisi kiva kokeilla tällaista. Harmi kun on niin kallis.

    VastaaPoista
  2. Ihan totta, kaikkia vekottimia olisi kiva kokeilla ennen ostopäätöstä. Minä sain tämän lahjaksi vanhemmiltani, mutta on kyllä ollut hintansa väärti!

    VastaaPoista
  3. Tuommoinen kun olisi jollain tutulla lähistöllä niin ilomielin kyllä lainaisin sitä kerran-kaksi vuodessa, mutta omaa en tarhdo kyllä hankkia, kun luulen ettei käyttökertoja tosiaan vuodessa kovin montaa loppupeleissä tulsi.

    VastaaPoista
  4. Joo, aika paljon tämä tarvitsee tilaa. Minulla tätä tulee käytettyä kuukausittain, meillä kun asuu viisi ihmistä (ja koira), niin tulee pestyä petauspatjoja ja sohvia ja mattoja. Ja olen kyllä lainannutkin tätä. On iso kapistus, ettei turhaan kannata kaappiin ostaa. Näitä voi joistakin pesuloita vuokratakin.

    VastaaPoista
  5. Kyllä näitä pystyy lainaamaan / vuokraamaan. Jos asuu Helsingissä niin Herttoniemessä oli ainakin yksi paikka mistä sai niitä lyhyelläkin varoitusajalla. Tulee varmaan halvemmaksi vuokrata kuin ostaa omaksi. Näissä näyttää olevan hinnat kohdillaan! http://herttoniemenlainaamo.fi/fi/tuote/3666454

    VastaaPoista
  6. Hei, Saako pestä matto joka on laminaattilatian päällä? Meneko vettä maton läpi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen pessyt matot lattialla, eikä vesi ole mennyt matosta lattiaan saakka läpi. Meillä on parketit, eivätkö ole menneet miksikään, koska niihin ei siis ole mennyt vettä. Laminaatista en siis osaa sanoa.

      Poista

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!